احمد رضااحمد رضا، تا این لحظه: 7 سال و 3 ماه و 2 روز سن داره

کوچولو من❤کجایی؟؟؟

شکل سازی با دانه

1395/9/18 19:17
نویسنده : mobina
1,556 بازدید
اشتراک گذاری

شکل سازی با دانه ها (5)

کودکان در سال های اولیه تحصیل با دانه ها و انواع ان ها و همچینین خصوصیات برتر و موارد استفاده ی آن ها اشنا ی شوند . در این پست از نشریه «نازک» شما با ایده ی شکلسازی با دانه های حبوبات در کنار پاستاهای مختلف آشنا می شوید . این فعالیت می تواند به عنوان فعالیت تثبیت کننده یادگری شاگردان در کلاس پس از آموزش انواع دانه ها ها به آن ها مورد استفاده قرار گیرد . همچنین این نوع از فعالیت ها برای کودکان سه تا چهارساله که هنوز نام حبوبات را نمی دانند هم کاربرد دارد . کودک به کمک مادر به فعالیت و شکلسازی با دانه ها می پردازد و در حین فعالیت به فراگیری اطلاعات مورد نظر مشغول می شود . در ادامه مطلب ایده هایی بسیار زیبا از شکل سازی با دانه ی حبوبات و ماکارونی های شکل دار آمده است .

 

 

شکل سازی با دانه ها

در شکلسازی با پاستا و دانه حبوباتی که در تصویر بالا مشاهده می کنید از ماکارونی های شکل دار برای تزیین دخت و چرخ آسیاب و همچنین تزیین رودخانه کنار آسیاب استفاده شده است . دانه های نخودلپه ، جو پرک ، برنج و ماش های ریز هم در این مدلسازی با دانه استفاده شده است .

شکل سازی با دانه ها (1)

این هم یک قاب تزیینی است که با استفاده از دانه های حبوبات از قبیل عدس سبز و عدس قرمز و دانه های برنج رنگ شده و … ساخته شده است .

شکل سازی با دانه ها (2)

دانه های لوبیا برای درشت به نظر رسیدن یک کاردستی با دانه ی حبوبات مناسبند . در تصویر بالا یک مزرعه را می بینید که به وسیله ی دانه های حبوبات تزیین شده است .

شکل سازی با دانه ها (3)

تیرگی رنگ دانه ها در قاب بالا باعث شده که موضوع کار به شب و هنگام غروب مربوط باشد . چینش قشنگ دانه ها و ظرافت موجود در آن این کاردستی را زیبا کرده است .

شکل سازی با دانه ها (4)

این کلاژ از دانه ها و برگ های خشک درختان ساخته شده است . جوجه تیغی سیب به پشت از ترکیب دانه های مختلف گیاهان ساخته شده است .

شکل سازی با دانه ها (5)

این کدوهای تنبل با دال عدس های قرمز رنگ ساخته شده است . برای تزیین دور کار از نخ گونی استفاده شده است .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)